Foreningens historie

Om foreningen.

Grindløse-Bogense Husflid - mere end 140 år gammel og stadig fuld af liv.

Grindløse-Bogense husflid blev stiftet i november 1875 og dengang som nu er husflid godt håndværk i alle afskygninger.

Engang var husflid en nødvendighed. Manglede man noget, måtte man lave det selv: bolig, tøj redskaber o.s.v.

Oprindelig betød ordet "Husflid" fremstilling i hjemmet af varer til eget forbrug . Man sagde da også om husflidsfolk: "at de lavede det, de havde brug for, så godt de kunne, af det de havde". I dag er husflid langt mere end det. I en forjaget hverdag finder mange ro og fordybelse i håndværket og finder glæde ved at skabe og være sammen med andre om en fælles interesse. Genbrugstanken og interessen for at bruge naturmaterialer er der stadig, hvilket gør husflid til en grøn bevægelse.

Grindløse-Bogense Husflid
Formand: Kirsten Michaelsen